Press "Enter" to skip to content

Publicitatea subliminală, cum a fost folosită pentru a influența publicul

Cum a fost folosită publicitatea subliminală pentru a influența publicul, inclusiv exemple.

De-a lungul anilor, au existat literalmente sute de studii”… aceste studii arată că informații considerabile capabile să informeze deciziile și să ghideze acțiunile sunt percepute chiar și atunci când observatorii nu experimentează nicio conștientizare a percepției”.

Philip Merikle, Departamentul de Psihologie, Universitatea din Waterloo.

Un mesaj subliminal este un semnal sau un mesaj menit să treacă sub limitele normale ale percepției. De exemplu, poate fi inaudibilă pentru mintea conștientă (dar audibilă pentru mintea inconștientă sau mai profundă) sau ar putea fi o imagine transmisă pe scurt și nepercepută în mod conștient și totuși percepută inconștient. Această definiție presupune o divizare între conștient și inconștient care poate induce în eroare; poate fi mai adevărat să sugerăm că mesajul subliminal (sunetul sau imaginea) este perceput de părțile mai profunde ale a ceea ce este o singură minte integrată.

În lumea de zi cu zi, s-a sugerat adesea că tehnicile subliminale sunt folosite în publicitate și în scopuri propagandistice (de exemplu, emisiunile politice).

Termenul de mesaj subliminal a fost popularizat într-o carte din 1957 intitulată The Hidden Persuaders de Vance Packard. Această carte a detaliat un studiu al cinematografelor care se presupune că au folosit comenzi subliminale pentru a crește vânzările de floricele și Coca-Cola la standurile lor de concesiune. Cu toate acestea, studiul a fost fabricat, după cum a recunoscut mai târziu autorul studiului James Vicary.

În 1973, cartea Subliminal Seduction a susținut că tehnicile subliminale erau utilizate pe scară largă în publicitate. Cartea a contribuit la un climat general de teamă cu privire la pericolele orwelliene (de mesaje subliminale). Preocuparea publicului a fost suficientă pentru a determina Comisia Federală de Comunicații să organizeze audieri și să declare publicitatea subliminală „contrară interesului public”, deoarece presupunea „înșelăciune intenționată” a publicului.

Percepția sau cunoașterea subliminală este un subset al cogniției inconștiente în care formele de cunoaștere inconștientă includ, de asemenea, atenția la un semnal într-un mediu zgomotos, în timp ce ține evidența inconștientă a altor semnale (de exemplu, o voce din multe dintr-o cameră aglomerată) și sarcinile efectuate automat ( de exemplu, conducerea unei mașini).

În toate astfel de cazuri, s-au cercetat cât de mult din semnalul sau mesajul nesupravegheat sau inconștient este perceput (inconștient), adică întregul mesaj este simțit și digerat complet sau poate doar caracteristicile sale principale și mai simple? Există cel puțin două școli de gândire în acest sens. Unul dintre ei susține că sunt percepute doar trăsăturile mai simple ale semnalelor inconștiente; Cu toate acestea, vă rugăm să rețineți că majoritatea cercetărilor efectuate au avut tendința de a testa doar caracteristicile mai simple ale cogniției (mai degrabă decât testarea pentru înțelegere completă). A doua școală de gândire susține că cunoașterea inconștientă este cuprinzătoare și că se percepe mult mai mult decât poate fi verbalizat.

Au fost efectuate diferite tipuri de studii ale percepției subliminale. De exemplu, dacă pacienții anesteziați sunt complet inconștienți în timp ce aparent sunt complet adormiți/inconștienți. Deși pacienții înșiși nu raportează nicio cunoaștere a evenimentelor în timp ce sunt anesteziați, metode mai indirecte de examinare a ceea ce își pot aminti confirmă faptul că informațiile sunt percepute fără nicio conștientizare conștientă.

În mod similar, studiile asupra pacienților cu leziuni neurologice arată că pacienții care pretind de ex. a nu putea vedea anumiți stimuli răspund totuși pe baza informațiilor primite de la acei stimuli. De exemplu, în cazul sindromului cunoscut sub numele de vedere oarbă, pacienții nu pot fi conștienți că primesc informații într-o zonă a câmpului lor vizual pe care o consideră deteriorată.

Mesajele subliminale și-ar putea câștiga potențiala influență/putere din faptul că pot fi capabile să evite funcțiile critice ale minții conștiente și s-a susținut adesea că sugestiile subliminale sunt, prin urmare, potențial mai puternice decât sugestiile obișnuite. Această cale de influență sau persuasiune ar fi asemănătoare cu autosugestia sau hipnoza în care subiectul este încurajat să fie (sau indus cumva să fie) relaxat, astfel încât sugestiile să fie direcționate către părți mai profunde (mai credule) ale minții; unii observatori au susținut că mintea inconștientă este incapabilă de a refuza în mod critic sugestiile hipnotice sau subliminale. Rezultatele cercetării nu susțin concluzia că sugestiile subliminale sunt deosebit de puternice.

tehnologia mesajelor subliminale a fost dezvoltată destul de departe, de exemplu în tehnologiile hemisfonice ale Institutului Monroe, astfel de tehnici au fost utilizate în situații foarte reale, cum ar fi pregătirea rapidă și cuprinzătoare a bărbaților din forțele armate pentru a recunoaște străinii, nave si aeronave. Cercetările sugerează că eficacitatea unor astfel de benzi sau CD-uri este foarte eficientă dacă utilizatorul crede că vor avea un impact (efectul placebo).

Comments are closed.